14.9.2007

Samaa vanhaa....

Muut iloitsevat siitä, että on viikonloppu mutta mua ei voisi vähempää kiinnostaa.

Tänään juttelin yhden työkaverin kanssa vähän näistä mun asioista, en mitään kauhean syvällistä, mutta jotain kuitenkin. Se ehdotti, että lähtisin vaikka yksin matkalle tai muuttaisin vähäksi aikaa pois, että saisin katsottua miltä tuntuu vai tuntuuko miltään.

Tiedän vaan, ettei tuollainen onnistu. Mies tuskin antaisi mun lähteä yksin matkoille. Tiedän, ei ole peritaatteessa sen asia kieltää, mutta kuitenkin. Pois muuttaminen taas tuntuu niin lopulliselta väliaikaiseksi ratkaisuksi. Siihen mulla ei sitä paitsi ole taloudellisia mahdollisuuksiakaan, ainakaan mihinkään vuokrakämppään. Sinällään mä kyllä haluaisin jonnekin pois vähäksi aikaa. En missän nimessä yhdessä, kesällä oltiin reissussa eikä se ollut mitenkään normaalista arjesta poikkeavaa.

Illalla oli juttua noista tatskoista. Mies ei oikein tykkää, että ottaisin sellaisen. Kovasti se yritti kuitenkin vakuuttaa, että tukee mua jos sellaisen kerran haluan. Ja että lupaanhan mä sitten varmasti jutella sen kanssa vielä ennen kuin menen ottamaan. Ja että kun nyt yhdessä asutaan, niin onhan se tavallaan yhteinen asia. My ass!

Jossain vaiheessa mulla oikeasti petti pinna ja aloin nauraa sen lässytykselle. Se tietysti pahastui ja murjotti jonkun aikaa. Sitten sain selitettyä jotain ja tilanne parani. Mies alkoi itkeä ja sanoi, että tietää olleensa monesti paskapää ja pyysi sitä anteeksi.

Luoja että osaa olla vaikeaa... Tuntuu, että valitan vaan tätä yhtä ja samaa, mutta oikeasti en osaa juuri muuta ajatella. Kohta tää alkaa vaikuttaa mun työntekoonkin. Tapaan tänään yhden kaverin harrastusten merkeissä, ehkä voisin sille puhua jotain. En tiedä. Jotenkin tuntuu niin vaikealta vierittää tätä muiden niskoille, mutta yksinkään ei oikein jaksa.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei vaan! Satuinpa lukemaan blogiasi ja vaikutat jotenkin itseni kaltaiselta, vaikka minä olenkin sinkku tällä hetkellä. Lisäksi lähden suhteista ehkä liiankin helposti jos tulee tunne, että jokin mättää.

Olen itse tullut monissa suhteissa seikkailleena siihen tulokseen, että toisen arvostus ja kunnioitus on todella tärkeää, jos sitä ei ole molemminpuolin niin sellaiseen suhteeseen en jää. Luin hiukan vanhoja kirjoituksiasi ja mielestäni miehesi ei arvosta sinua tarpeeksi.

Ja hei, itse olen aivan samanikäinen kanssasi ja toivon myös perhettä, mutta epätoivoiseksi sen asian suhteen alan käydä vasta lähempänä 40-kymppiä jos tilanne silloin on edelleen sama. Nuoriahan tässä vielä ollaan.:) Joten ikä ei ole mikään syy jäädä jumittamaan onettomaan suhteeseen.

Mutta teit minkä päätöksen hyvänsä, niin toivon että asiat kääntyvät parhain päin. Itse uskon, että kyllä ihminen lopulta tietää mitä haluaa ja mihin suuntaan lähteä, pitää vain luottaa tunteisiinsa. Ja muutokset pelottaa, se on ihan selvä, mutta ilman muutoksia ei myöskään voi tapahtua parannusta.

Siis sen kummemmin neuvomatta, neuvon vain luottamaan tunteisiisi niin kaikki kääntyy varmasti lopulta parhainpäin. Jaksamisia!

Saskia kirjoitti...

Tuhannet kiitokset kauniista sanoistasi Serika!

Sehän tässä juuri onkin, että en haluaisi tehdä mitään radikaalia päätöstä, koska pelkään tekeväni sen liian heppoisin perustein. Toisaalta taas tiedän, että perusteita olisi lähtemisellekin ihan tarpeeksi. Vaikeeta... :/